Náročnosť a obsah MBA štúdia
Prieskum náročnosti a obsahu MBA štúdia
Spätná väzba od našich absolventov je pre nás veľmi dôležitá. Zaujíma nás napríklad, ako naši absolventi vnímajú náročnosť MBA štúdia, jeho obsahovú náplň, lektorov, či podporu študijného oddelenia. Práve na tieto oblasti sa zameral tento v ČR unikátny Prieskum časovej náročnosti a obsahu MBA štúdia od agentúry STEM/MARK.
Prieskum prebehol v apríli 2019 na vzorku 184 absolventov MBA štúdia na inštitúte CEMI, z ročníkov absolvovania 2012_2019. V infografike nižšie sa môžete pozrieť na hlavné zistenia z tohoto prieskumu.
Časová náročnosť štúdia odpovedala očakávaniam
Náročnosť štúdia odpovedala očakávaniam ¾ dotázaných. Online štúdium kládlo obmedzenia skôr na ich osobný, než na pracovný život – len každý desiaty musel kvôli štúdiu výrazne redukovať svoje osobné aktivity. Po pracovnej stránke zaznamenala obmedzenia pätina absolventov, ostatná väčšina len čiastočne.
Štúdium bolo v porovnaní
s mojimi predstavami:
Online štúdium mi umožnilo venovať se mojím aktivitám:
81 % Bez obmedzenia
1 % S výrazným obmedzením
18 % S čiastočným obmedzením
55 % S čiastočným obmedzením
10 % S výrazným obmedzením
35 % Bez obmedzenia
Dosť času zaberie príprava seminárnej práce
9 z 10 absolventov nad ňou v priemere strávilo 5 a viac hodín, polovica v priemere dokonca viac než 10 hodín. Na konzultácií s lektormi v rámci jedného predmetu väčšine absolventov stačilo menej než 3 hodiny.
Konzultácie s lektormi v rámci 1 predmetu
Príprava seminárnej práce v rámci 1 predmetu
Štvrtina opýtaných stihla napísať diplomovú prácu v priebehu 20 dní
Príprava zadania diplomovej práce bola menej naročná – viac než polovici študentov na ňu stačilo menej než 7 dní.
Príprava zadania diplomovej práce
Spracovanie diplomovej práce
Štúdium bolo odborne a manažérsky vyvážené
71 % absolventov hodnotí pomer odborných a manažérskych predmetov ako optimálny.
92 % absolventov hodnotí MBA štúdium na CEMI ako dostatočne odborne zamerané.
84 % absolventov hodnotí MBA štúdium na CEMI ako dostatočne manažérsky zamerané.
91 % absolventov hodnotí študijné materiály ako primerane rozsiahle.
97 % absolventov hodnotí študijné materiály ako študijné texty s odpovedajúcou odbornou úrovňou.
Lektori by mali byť ľudia z praxe
Žiadny z respondentov nechce mať za lektorov výhradne akademikov. Polovica opýtaných je za kombináciu akademikov s ľuďmi z praxe, necelá polovica následne preferuje výlučne lektorov z praxe.
Komunikácia s lektormi prebieha predovšetkým cez e‑mail
9 z 10 absolventov aspoň niekedy konzultovalo s lektorom predmet zakončený seminárnou prácou. V priemere najčastejšie dvakrát až trikrát a typicky v priebehu spracovania tejto práce.
Študijné oddelenie funguje na jednotku
(Hodnotenie ako v škole, kedy 1 je najlepšie hodnotenie a 5 je najhoršie hodnotenie)